Tuesday 27 January 2015

Diri ku Pendendam??

Assalamualaikum..


Sumber: Google


2 hari lepas aku ada chat ngan budak skolah aku dulu.. dia muda setahun je ngan aku.. antara semua bebudak yang rapat ngan aku.. dia ni special sikit.. special ni maksudnya dia yang lebih mengetahui apa yang orang laen tidak ketahui.. even bestfren aku pun aku jarang ceritakan apa yang ada dalam hati aku.. ceeyyhh~

Tym skolah dulu selalu jer aku cari budak ni kat bilik bila bosan.. haha.. apa yang kami borakkan mesti akan masuk bab2 orang yang kami minat.. tapi ekceli ada bende juga yang aku rahsiakan dari dia.. tengok keadaan laa..

Okey.. berbalik pada bende yang aku nak story ni.. ermm.. tengah syok2 chat.. tetiba dia sebut nama someone yang... susah nak cakap.. sebab dia tak la memberi kesan sangat pada aku.. mungkin pada suatu ketika dahulu.. ye.. ade la sikit..

Ekceli.. someone ni.. (aku namakan dia L) kawan kepada budak yang aku rapat ni si A.. diorang 1 kelas dari form 2 lagi rasanya.. L pernah jadi adik angkat aku.. masa dia form 2.. comel je orangnya.. kecik2.. tym tu je laa.. nampak sangat belum pecah suara dia.. hahahaa.. kitaorang selalu je mesej.. kat rumah ke.. asrama pun kadang2 curik2 mesej.. makumlah dulu2 still tak boleh bawa nfon.. bleh kira rapat juga la.. tapi malang sekali.. aku hanya boleh huha huha ngan dia dalam fon je..*kitaorang tak pernah calling2 punn* cakap depan2 lagii laa tak pernah.. aku hanya mampu tersenyum malu bila bertembung ngan budak ni.. *inesen nya diriku dulu..*

Pernah sekali L panggil aku bila dia nampak aku lalu kelas diorang..(tapi aku tak layan) dia panggil nama je ye.. tak de 'akak'.. kuang ajaq tol.. bukan la apa.. tym tu sistem asrama skolah agama ni femes bab panggil pangkat ni.. cuma lelaki tak sangat kot.. *ntah.. aku tak tau diorang.. lantak laa* lagi satu kenapa aku geram dia panggil aku dengan nama je.. sebab kat dalam mesej bukan maen sopan giler panggil aku akak.. sekali depan2 hilang terus akak.. aku tak tau la.. kot2 dia segan nak panggil 'akak' depan2 kawan kelas dia..

Tahun seterusnya perhubungan kitaorang still lagi adik - akak angkat.. bleh tahan la.. 3 tahun still lagi galak ber mesej.. sampai la pada saat aku ternampak sorang budak form 1 baru masuk ni.. nama dia K.. muka dia mengingatkan aku dengan seseorang yang agak special *tym tu je.. sekarang hanya kenangan cuma..* perhatian aku tetiba terarah kepada K.. aku jadi secret admire dia.. ha ha ha *lawak gila bila ingat* ada la sorang dua kawan lelaki kat kelas aku jadi orang tengah.. nak jadikan dia adik angkat *tamaknya kau yoobi*.. tapi seperti biasa aku ni pemalu orangnya.. aku malu nak tunjukkan muka walaupun dah banyak kali salam yang aku kirimkan pada dia.. *ayaattt...grrrrr*

Okey stop pasal budak K.. kiranya dalam tahun tu aku ada dua adik angkat.. aku sedaya upaya tak nak L tau pasal ni.. memang dia tak tau langsung.. bahagia kitaorang bertiga.. hahaa.. tapi cuma bertahan hingga pertengahan tahun je.. mulut orang tengah aku yang terlalu ringan tanpa sedar menceritakan pasal aku dan budak K.. sebabnya orang tengah aku ni rapat kedua2 nya.. tym dia bagitau dia dah terlepas cakap.. aku dah risau.. merajuk ke budak ni nanti.. aku siap karang surat lagi tuk menjelaskan keadaan.. *ceyyhh..bajet orang dulu kala*.. tapi belum pun sempat surat aku sampai ke tangan L.. aku dah dapat dah surat dari dia.. jangkaan aku memang tepat.. malah lebih lagi ada la.. marah giler budak tu.. siap suruh aku pilih antara dia atau budak form 1 tu.. hahaaa.. *sekarang je bleh gelak..dulu susah hati.. huhu*

Aku punya lah dalam dilema pikir pilih siapa sampai kan cikgu kat depan pun tembus je tak aku tenung muka cikgu tu.. tambah2 hari tu last skolah sebelum cuti pertengahan.. bukan aku sorang tapi ramai je otak+roh diorang dah sampai kat rumah.. pikir punya pikir.. dah rasa macam pilih buahati pun ada juga.. alih2.. aku pilih si K.. sebabnya tym tu aku tengah happy ngan K..hahaa.. tambah2., aku sakit hati jugak la dengan nada surat si L ni.. eeii.. nama je lelaki.. cemburu mengalahkan perempuan..

Start L dapat surat keputusan muktamad aku.. kitaorang 100% stop mesej.. dari L bertukar kepada K pulak yang selalu mesej dengan aku.. hahaa.. sejak tu jugak aku seakan bermusuh dengan L.. pantang tengok muka aku.. nampak la muka dia yang tak puas hati.. well L ni jenis lembut sikiiitt je.. dia bukan 'aww' .. tapi dia jenis yang ramai kawan perempuan.. haa.. dapat imagine kan.. 

Aku mula2.. tak de la kisah sangat.. lantak dia la nak benci aku ke apa.. tapi start kebencian aku pulak bila kitaorang dah naik form.. aku dah form 5.. ntah macamna aku terminat pulak dengan si E.. seumur dengan L.. siap kawan rapat L lagi..huhuu.. tapi minat aku ni bukan adik - kakak.. tapi lebih special laa.. aku sempat la bermesej dengan dia.. tapi dia tak kenal aku pun.. tak ingat dari mana aku dapat no fon budak E ni.. orangnya sopan.. A(budak perempuan yang aku rapat) pernah cerita.. si E ni jarang bercakap dengan perempuan.. tengok pun jarang.. (memang test aku dulu...) lagii laa aku tangkap cintan kat E..

Masa aku still maen mesej dengan E.. pernah sekali dua.. L terperasan yang aku tengah senyap2 perhatikan si E.. bila aku tengok L.. dia macam dah terbau2 yang aku ni minat kat E.. nampak la reaksi muka dia yang kalau boleh aku terjemahkan "eh.. minah ni..tak cukup sorang.. nak cekup kawan aku pulak?.." *lantak ko la..jeles ke?*


Sumber: Google

Aku pernah bagitau E.. jangan bagitau sapa2 yang kitaorang selalu mesej.. aku teramat risau kalau si L dapat tau.. (sebab dia tau no fon baru aku) confirm2 dia tambah benci ngan aku.. tambah2 aku still nak rahsiakan siapa diri aku dari si E.. dia dah janji tak bagitau sapa2.. tapi malangnya L dapat tau jugak.. dia siap mesej aku dengan kata2 yang menyakitkan hati aku.. dari pada aku tak benci dia.. alih2 disebabkan mesej tu la sampai sekarang berbekas kat hati aku.. walaupun aku dah lupa isi kandungan mesej tu..

Tak tau sama ada E yang tanya sapa empunya no fon aku tu kat L ataupun L yang selongkar nfon si E.. sebab aku dah dapat rasa yang L tau aku minat kat E.. kecewa habis aku tym tu.. siap aku marah kat E.. nak putuskan hubungan (hubungan mesej je puunn.. hahaa).. sebab masa tu aku ingtkan E yang bagitau.. tapi balasan mesej dia pulak buat aku rasa serba salah.. dia macam tak tau apa2 pun.. (ntah betul ke tak).. siap dia bagi kata2 terakhir yang buat aku cair+sejuk terus marah aku.. hahaa.. nak je aku tarik balik kata2 aku tu.. tapi ego punya pasal.. sampai di situ je hubungan alam maya kitaorang..

Sebenarnya.. apa yang aku nak cakap ni.. aku nak mempersoalkan hati aku.. selama ni aku labelkan diri aku bukan lah pendendam orangnya.. serius aku tak rasa nak berdendam dengan sapa2.. even aku rasa nak dendam pun.. nak balas balik.. tapi bila peluang tu datang.. macam tak sampai hati pulak nak buat macam tu.. tapi bila.. si budak A ni sebut nama L.. terus aku macam "errkk..dah kenapa budak ni sebut nama manusia sorang tu.." rasa macam hilang mood+geram+menyampah pun ada la sikit singgah ke hati aku.. dan sebenarnya.. L ada sent fren request kat aku.. dah lama dah.. tapi sampai sekarang aku tak approve.. tak tau kenapa.. tapi mungkin sakit hati tu still berbekas lagi.. ntah laa.. tapiii.. sakit2 hati pun yang ko stalked Fb dia apesal?? pelik betul aku ni.. hahaa...

Hari tu member aku ada cari pasal sifat mengikut bulan.. kebanyakannya entri yang berkongsikan pasal benda ni sama je.. sebab sumber diorang daripada Dr. Fadzilah Kamsah.. *aku tak berapa enjoy sangat kajian Dr. ni sebab antara banyak2 bulan.. bulan tu menampakkan ciri2 perfect.. sesuai jadi dokter la apa laa.. sikiit je ciri2 dia sama dengan aku..* yang member aku cari pulak kebanyakan memang kena dengan aku..(mungkin kebetulan).. dalam beberapa sifat negetif dia list kan.. sifat pendendam tu aku selalu tolak.. aku cakap kat diri aku 'eh aku bukan pendendam pun..' tapi tadi bila aku teringat balik pasal bende ni.. aku muhasabah diri balik.. betul ke aku ni bukan pendendam? kalau bukan.. apesal ko still sakit hati (walaupun sikit) bila nama dia muncul?.. errmmm.. ntah la~

2 comments:

  1. Amboi yoobi gatai kau eh. Bertudung labuh boleh beradik angkat dengan junior lelaki. Kahkah.

    Tapikan aku ada dengar pasal kes disiplin yang berlaku kat SMKA lebih teruk berbanding dengan SBP yang lain. Dari kes liwat hingga bunuh. Tak mustahil kau penah tengok scene2 18+. Hehe. Lagi2 asrama perempuan.

    Info ni pun aku dapat melalui member aku yang pernah bersekolah aliran agama dan media digital. Wallahualam ya ustazah :P

    ReplyDelete
  2. Alahaii ko ni Nov.. aku gatai kat mesej je.. tak de laa.. ktorang mesej pon biasa2 je.. aku gedik kat dalam je.. kat luar tak de nya aku layan lelaki sangat.. ha ha ha.. pasal beradik angkat ni perkara biasa kat asrama beb.. hihi..

    Errmm.. bende tu ada je berlaku kat mana2 skolah yang berasrama.. tp Alhamdulillah tym kat asrama mata+otak+keadaan asrama ktaorang still suci dari scene2 18+ smua tu.. aku tak tau lak kat asrama lelaki.. tp tak de pulak aku dengar isu tu kat skolah aku.. well.. skolah aku curuk rantau je beb.. pedalaman2 gittuu~

    Tapi.. mengikut sumber yang bleh dipercayai.. skolah agama ktaorang yg dulu tak da kes maksiat ni.. nampaknya dah bnyk tercemar.. even tym aku form 5 lgi..huhu.. so skrg ni dah hilang dah kepercayaan masyarakat daerah tu kt skolah ktorg..huhu..

    ReplyDelete

Respond Me ^0^