Saturday 20 December 2014

Korea Dari Kaca Mataku - Part 1

Assalamualaikum~

Ekceli semalam ingat nak sambung post 'Knowing Me First' tapi aku risau jadi SS lak nanti.. huhuu..

Ermm.. story aku semalam sebenarnya sangat berkait rapat dengan apa yang nak aku bincangkan pada masa akan datang dalam blog nih.. kiranya minat aku pada Drama Korea -> K-pop (TVXQ) -> dan seterusnya..

Tapi sebelum memasukkan isi.. aku still mau story about Korean.. berkenaan pandangan aku terhadap entertainment diorang maybe masuk bab budaya diorang..


1. Kenapa Minat Korea?

Cinta terlarang... memang sedih hukhukhuk (sumber:google)
    
   
    Ape benda 1st sekali yang menarik perhatian aku adalah scene drama yang sedih, pertengahan tahun ni aku ada tengok balik drama 'Autumn In My Heart'.. seriuslyy.. boleh dikatakan setiap babak aku nanges.. kalau di tanya drama feveret aku apa.. jawapan aku adalah cerita ni.. walaupun ramai yang tak puas hati kenapa sad ending.. tapi aku lebih suka sad ending berbanding tetiba heroin tu dah sihat, cumanya bab heronya tu aku no komen lah.. 

    Okey berbalik pada apa yang aku nak cakap test aku memang sad story tapi tak semua kisah cinta yang dapat membuatkan aku sedih, hanya alasan yang kukuh sahaja can make me cry. daripada drama tu juga 1st tym aku rasa terpegun melihat wajah jelita Pelakon Song Hye Gyo.. serius.. 1st aku nampak dia dalam hati aku terus cakap ' cantiknya perempuan niii~' even aku perempuan memang aku suka tengok muka orang asia cam ni berbanding muka orang barat.. tapi diorang memang beauty juga la..

    Ohya..lupa nak beri tepukan pada acting diorang yang supeerbbb! berbanding dengan malay punya.. selalunya mesti krik krik krik.. erkk.. kadang2 tak sanggup nak tengok grrrrrr...

    Kenapa aku suka Korea juga sebab diorang ni lawak.. kadang2 tu orang laen tengok biasa2 je tapi aku dah bantai gelak.. sebab aku suka tengok reaksi diorang walaupun tanpa dialog.. hahaha.. dan selalunya juga kalau diorang ni buat lawak semua masuk takda la sorang buat lawak yang laen tak tau apa yang dia maksud kan.. cuma kadang2 tu ada juga krik3 yang tu saje tuk penonton gelak.

    Dalam Entertainment diorang juga ada yang berkisarkan pengalaman diorang seperti 'Strong Heart'..serius aku suka bila mereka cakap jujur.. maybe memang tak semua apa diorang cakap tu 100% betul(memang ada yang 100% betul pon) sebab diorang kena ubah sikit2 untuk rahsiakan apa yang patut dirahsiakan dan nak mencantikkan staory tersebut.

    Aktif.. aku suka tengok diorang ni bergerak aktif dalam mana2 game.. sampai aku tertanya2 diorang ni tak penat ke lari sana sini? memang aku tabek la.. lagi2 diorang ni ada bakat terpendam.. kadang2 bakat diorang ni ada yang 'wooaahhh~' ada yang 'errkk??(pelik)'

    Lagu yang kena dengan jiwa aku, kebanyakkan lagu diorang memang kena dengan jiwa balada aku ni.. lagu rancak pon aku suke je dengar kalau best.. hihi.. cara makeup diorang pon aku suka.. memang teball! serius teballl~ tapi makeup tu nampak neutral.. nanti nak kawen nak makeup macam diorang.. -> berangann!!

    Rasanya banyak lagi.. tapi ni je yang aku teringat.. tu pon bejela2 ayatnya..hohoo..

Scene yang aku suka+nanges nak mamp*ss tym diorang still kecik T.T (sumber:google)

No comments:

Post a Comment

Respond Me ^0^